Що таке гідропідсилювач керма (ГУР) і навіщо він потрібен

Більшість сучасних автомобілів важать понад 1 тонну, тому для виконання маневрів необхідно докладати значних зусиль, особливо на паркуванні та під час руху на низьких швидкостях. Для спрощення керування кермом у конструкції транспортних засобів передбачено гідравлічний підсилювач. Розглянемо більш детально ГУР в машині і що це таке.

Якщо вас цікавлять інші важливі системи автомобіля, рекомендуємо ознайомитися зі статтею "Що таке ремінь ГРМ і навіщо його міняти вчасно?".

Як працює ГУР?

Що таке гідропідсилювач рульового управління, стає зрозуміло, якщо розібрати його функціонування. Він перетворює тиск гідравлічної рідини в механічне зусилля, яке допомагає обертати рульове колесо. Завдяки цьому керування автомобілем стає більш точним і легким. Важливість механізму легко зрозуміти, якщо спробувати керувати автомобілем без гідропідсилювача.

Система ГУР та її компоненти

Розглянемо, що таке ГУР в авто, з технічної точки зору. Механізм підсилювача рульового управління складається з декількох ключових компонентів:

  1. Насос. Він відповідає за нагнітання рідини. Насос гідропідсилювача керма є "серцем" системи.
  2. Рульовий механізм. Складається з гідравлічного циліндра і розподільника потоків рідини.
  3. Рідина. Рідина для гідропідсилювача (масло ГУР) є засобом передачі енергії. Важливо стежити за її рівнем і станом. Заміна рідини для гідропідсилювача зазвичай виконується згідно з регламентом.

У разі виходу з ладу гідравлічний привід рульового управління змінюється повністю або за компонентами - ремонт насоса, гідроциліндра дає змогу заощадити, але він не завжди можливий.

У багатьох автомобілях замість ГУР використовується ЕУР. Різниця між ГУР і електричним підсилювачем полягає в тому, що останній працює від електромотора. УЕР вважається більш економічним, ефективним, але більш дорогим у ремонті. Переваги гідравлічного підсилювача в надійності, потужності та доступній ціні. З особливостями кожного типу підсилювачів можна ознайомитися, вивчивши каталог Bestautoparts.

Як зрозуміти, що гідропідсилювач керма несправний

Розібравшись у питанні, що таке гідропідсилювач керма і для чого він потрібен, пропонуємо вивчити ознаки, що вказують на його поломку.

Туге кермо

Якщо рульове колесо провертається з великими зусиллями, проблема найчастіше криється саме в ГУР.

Основні причини виходу з ладу ГУР у цьому випадку:

  • недостатній рівень гідравлічної рідини;
  • поломка насоса;
  • засмічення системи, потрапляння в неї повітря;
  • знос приводного ременя.

Щоб встановити точну причину, необхідно більш детально перевірити роботу насоса ГУР та інших компонентів.

Сторонні шуми

Усунення шуму в гідропідсилювачі потрібне, коли проявляються такі фактори, як свист під час провертання рульового колеса, скрегіт у крайніх положеннях, гул під час роботи насоса. Подібні звуки вказують на забруднення рідини, знос підшипників, пошкодження трубопроводів або насоса ГУР тощо.

Протікання мастила в системі ГУР

Наявність протікання - серйозна проблема. Вона потребує оперативного реагування. На наявність течі вказують:

  • масляні плями під транспортним засобом;
  • зменшення об'єму оливи - тому так важливо періодично перевіряти рівень оливи в гідропідсилювачі;
  • присутність розводів у місцях з'єднань і на шлангу;
  • наявність запаху гідравлічної рідини в моторному відсіку.

Важливо не тільки знати, що таке ГУР у машині, стежити за його станом, а й контролювати інші системи. Детальніше про це читайте в статті "Що потрібно знати про масляні фільтри: вибір і частота заміни".

Обслуговування гідропідсилювача: основні правила

Перевірка рівня оливи в ГУР має виконуватися раз на кілька місяців. Як орієнтир слід використовувати мітки на бачку. Якщо рідини не вистачає, потрібно долити відсутню кількість. Рідина для ГУР буває різних видів - під час заміни насамперед орієнтуються на рекомендації виробника. Що стосується того, коли змінюють масло в ГУР, робиться це в проміжку 40 000-60 000 км пробігу. Визначити, коли потрібно замінити рідину в ГУР, можна за прозорістю і кольором.

Ця процедура нескладна, але її також можна делегувати фахівцям сервісного центру. Вартість заміни оливи в гідропідсилювачі сьогодні перебуває на доступному рівні.