Діагностика ходової частини ранньою весною - це обов'язкова умова, оскільки низькі температури, агресивні реагенти і сіль негативно впливають на підвіску. Крім того, не потрібно забувати про дороги з ямами, які цілий рік впливають на стан пильовиків, захисних чохлів та інших важливих автомобільних вузлів.
Основні проблеми підвіски після зими
Перевірка підвіски після зими повинна здійснюватися на всіх машинах, оскільки своєчасне технічне обслуговування і ремонт допоможуть уникнути істотних фінансових витрат. Найчастіше зустрічається знос пружин і стабілізаторів, але це не єдина проблема. Крім того, на стан ходової також впливають особливості зберігання автомобіля, кліматичні умови та особливості дороги.
Найпоширеніші проблеми:
- знос амортизаторів;
- пошкодження сайлентблоків і кульових опор;
- порушення розвал-сходження через ями;
- знос стійок стабілізатора.
Не забувайте, що після зими профілактика не повинна обмежуватися лише підвіскою або рульовим керуванням. Фільтри, мастила та інші автомобільні вузли теж бажано перевірити. Рекомендуємо ознайомитися з тим, як часто міняти повітряний фільтр, щоб не пропустити важливі ознаки зносу.
Як самостійно перевірити підвіску?
Перевірка рульового управління і всіх деталей підвіски можлива і без звернення в автосервіс. Поломка стабілізаторів проявляється постукуванням, а сайлентблоків - погіршенням курсової стійкості. Сліди корозії, іржі або пошкоджень також свідчать про необхідність заміни запчастин.
Для самостійної перевірки передбачено кілька способів:
- Візуальний огляд на підйомнику або ямі.
- Тест на купини і стуки (удари, шуми).
- Перевірка стійкості автомобіля на дорозі.
Якщо ви помітили, що машину хитає, чуються дивні звуки, відчуваються динамічні удари або ж видно механічні пошкодження запчастин, варто терміново здійснити ремонт амортизаторів, заміну сайлентблоків, пружин тощо. Кожна ситуація індивідуальна. Якщо у вас недостатньо досвіду, краще довірити технічне обслуговування після зими професіоналам.
Коли їхати в сервіс?
Діагностика ходової частини коштує недорого, тому краще напередодні весни здійснити повну перевірку. Від цього залежить не тільки комфорт, а й безпека пересування. Вплив реагентів на підвіску, як і морозів, може бути дійсно серйозним, якщо були суворі зими, а ви їздили поганими дорогами.
Потрібно звернутися до СТО в таких випадках:
- є стуки, вібрація, нестійкість на дорозі;
- машину тягне в бік після зими;
- витрата палива збільшилася без видимої причини.
Після холодів можуть бути проблеми і з мотором. Щоб бути готовими до різних ситуацій на дорозі, дізнайтеся, що робити, якщо двигун "троїть".
Профілактика підвіски
Щоб пружини, пильовики, сайлентблоки та інші деталі залишалися в нормальному стані, а їх інтервал заміни не збільшувався, необхідно заздалегідь вжити профілактичних заходів. Також подумайте про те, де зберігати машину, адже, наприклад, корозія елементів підвіски частіше зустрічається на тих автомобілях, які зимують просто на вулиці.
Кілька рекомендацій для профілактики підвіски:
- регулярна перевірка розвалу-сходження;
- своєчасна заміна гумок і амортизаторів;
- очищення підвіски від солі та реагентів після зими.
У каталозі нашого інтернет-магазину можна купити всі потрібні деталі для ремонту/заміни за доступною ціною.