Для передачі крутного моменту між колінчастим і розподільним валами в конструкції автомобіля використовується газорозподільний механізм (ГРМ). Його справність гарантує синхронізацію роботи двигуна - своєчасне відкриття клапанів. Одним із ключових компонентів ГРМ виступає ремінь або ланцюг. У більшості автомобілів використовується саме ремінна передача. Розберемося детальніше, що таке ремінь ГРМ в автомобілі, яка його роль у двигуні та дізнаємося основні ознаки, що настав час його замінювати. Також вас може зацікавити стаття "Що таке термостат в автомобілі і навіщо він потрібен?".
Як працює ремінь ГРМ?
Що ж таке ремінь ГРМ в авто? Він має вигляд зубчастої стрічки з сердечником зі скловолокна або сталі, який запобігає розтягуванню. Виріб з'єднаний з колінчастим валом, який приводить у рух поршні, і розподільчим валом, що керує відкриттям/закриттям клапанів. Механізм синхронізації клапанів рухається з певною швидкістю. Найчастіше розподільчий вал обертається вдвічі повільніше за колінвал.
До складу механізму, крім приводного ременя, входять шестерні, натяжні ролики. Будь-яке ослаблення здатне порушити синхронізацію, тому стан ременя ГРМ має вагомий вплив на роботу двигуна.
Чому важлива заміна?
Заглиблюючись у питання, навіщо потрібен ремінь ГРМ, варто розглянути, до чого може призвести його обрив. Особливо відчутні наслідки обриву ременя на ходу:
- зіткнення клапанів з поршнями здатне спровокувати серйозну деформацію - усунення наслідків зриву, обриву ременя може бути дуже витратним;
- якщо клапани закриються невчасно, є ризик пошкодження розподільного вала;
- є ймовірність деформації блоку циліндрів.
Як можна помітити, вплив обриву на поршні та клапани дуже значущий, тому краще вчасно виконати заміну ременя на пробігу, ніж нести витрати на капітальний ремонт.
Не менш важливим компонентом авто є гідравлічний підсилювач. Більше про цей вузол можна дізнатися зі статті "Що таке гідропідсилювач керма (ГУР) і навіщо він потрібен?".
Інтервали заміни ременя ГРМ
Заміна ременя виконується в сервісних центрах або самостійно. Ремонт власними руками можливий за наявності релевантного досвіду, адже важливо правильно виконати натяг і регулювання ременя. В іншому випадку краще довіряти професіоналам, адже вартість заміни ременя в автосервісі сьогодні доступна, паралельно майстри можуть провести супутні роботи з обслуговування авто.
Рекомендована частота заміни ременів для бензинових і дизельних двигунів становить 60 000-100 000 км пробігу. Точне значення залежить від моделі транспортного засобу, умов експлуатації та якості. Перевірка стану ременя рекомендована на кожному плановому ТО.
Підібрати ремінь ГРМ можна за маркою авто, VIN-кодом, артикулом та іншими характеристиками. У каталозі Bestautoparts передбачені всі зазначені способи. У продажу сьогодні є оригінальні ремені та їхні аналоги. Зазвичай для планової заміни купують комплекти ГРМ з помпою, роликами.
Як зрозуміти, що потрібно міняти ремінь ГРМ?
Контролювати знос ременя ГРМ і знати ознаки того, що треба його міняти, повинен кожен автовласник. Ігнорування регламенту здатне погіршити роботу двигуна і призвести до обриву.
Основні ознаки зносу ременя:
- сторонні шуми в районі розташування механізму;
- витік масла;
- нестабільна робота мотора.
Серед причин пошкодження ременя ГРМ - недостатній натяг, низька якість, природний знос. Сподіваємося, інформація була корисною, і тепер ви знаєте, що таке ремінь ГРМ, де він знаходиться і як зрозуміти, що потрібна заміна.