Кульові опори - це важливий елемент автомобіля, який служить сполучною ланкою між колесами і підвіскою. Вони забезпечують правильне керування і маневреність автомобіля, забезпечують стійкість і контроль над транспортним засобом на нерівній дорозі та під час поворотів. Їх несправність може призвести до погіршення керованості, підвищеного зносу шин і навіть аварійної ситуації. Тому важливо знати, як поводиться несправна кульова опора, вчасно проводити діагностику і ремонт.
Ознаки несправності кульової опори
Щоб краще зрозуміти, як перевірити кульову опору, корисно ознайомитися з її конструкцією. Основні елементи вузла включають стрижень і корпус. Наконечник кріпиться до корпусу за допомогою кришки, яка фіксується зверху. Захист мастила від забруднень забезпечує пильовик, розташований над кришкою.
Основні ознаки виходу з ладу кульової опори:
- Стук і шуми під час їзди. Під час зносу кульова втрачає щільність і починає бовтатися, що викликає відповідні звуки.
- Нерівномірний знос шин.
- Погіршення керованості, особливо під час руху нерівною поверхнею або під час поворотів.
- Скрип під час поворотів.
- Люфт у рульовому управлінні.
- Зміщення коліс, відхилення від нормального вертикального положення.
Всі перераховані ознаки несправної кульової опори найчастіше пояснюються зносом деталі і необхідністю її заміни. Пильник найбільш схильний до пошкоджень, особливо якщо він виготовлений з гуми. Його розрив призводить до забруднення мастила, що прискорює знос і викликає вищеописані симптоми несправності вузла.
З урахуванням якості доріг, стилю водіння і особливостей самої деталі природний знос зазвичай настає приблизно через 40 000-50 000 км. Більш якісні деталі можуть служити понад 50 000 км, але за умови агресивного водіння термін їхньої служби значно скорочується.
Як визначити знос кульової опори
Далеко не всі автовласники знають, як визначити несправність кульової опори, як часто міняти мастило в коробці тощо. У таких випадках звернення до автосервісу буде найоптимальнішим варіантом. Професіонали, які працюють на СТО, точно визначать поломку і за необхідності проведуть її ремонт або заміну. Автомобілісти, які мають подібний досвід і навички, можуть провести діагностику самостійно.
Для початку зрозуміти, що стукає кульова, допоможе візуальна оцінка стану пильовика. Якщо захисний чохол пошкоджений або порваний, подальша перевірка не має сенсу, оскільки зазвичай у таких випадках потрібна заміна всього вузла. Лише в рідкісних випадках проблему можна розв'язати, замінивши мастило і пильовик. Якщо є підйомник, можна демонтувати деталь для більш ретельної перевірки.
Перевірка люфту
Перед тим, як перевірити люфт кульової опори, необхідно підготувати автомобіль. Переконайтеся, що він стоїть на рівній поверхні і зафіксований на стоянковому гальмі. Потім підніміть одну сторону машини за допомогою домкрата, забезпечивши додаткову безпеку за допомогою підставок. Далі можна приступити до перевірки. Якщо при погойдуванні колеса відчувається значний люфт або чути стуки, це вказує на знос вузла і необхідність заміни.
Регулярна перевірка і своєчасна заміна кульових опор критично важливі для забезпечення стабільної керованості автомобіля і безпеки на дорозі. Особливо важливо знати, що потрібно перевірити в машині перед далекою поїздкою, і проводити технічне обслуговування в період підготовки автомобіля до осені. Все необхідне максимально оперативно можна замовити в інтернет-магазині Bestautoparts.