Міфи про моторне масло: що правда, а що вигадка?

Роль оливи в моторі - змащувати, охолоджувати, захищати й усувати тертя по металу. Без змащення деталі двигуна працюють погано і недовго. Тому кожен власник машини знає, що потрібно купувати тільки хороше автомасло. І ось тут починається парад помилок. Розповідаємо про 5 міфів про моторні оливи, які міцно вкоренилися навіть у середовищі досвідчених автомобілістів.

Міфи, які люблять повторювати

Вважається, що густе мастило - броня для поршнів. Міфи про мастила запевняють: що вища в'язкість, то міцніший захист. На ділі ж занадто густа рідина гірше проникає у вузькі зазори, особливо під час холодного запуску.

Масляний коктейль

Наступний пункт у списку - змішування олив. Різні бренди, різні склади, але один двигун. У реальності: непоєднувані присадки можуть викликати опади і зруйнувати стабільність складу.

Перевага синтетики?

Існує думка, що синтетика автоматично перевершує мінеральні та напівсинтетичні автомастила. Однак міфи про оливи не враховують важливий нюанс: не кожен мотор потребує синтетики. У старих двигунах вона може навіть нашкодити - через свою плинність і здатність проникати в найдрібніші щілини, де потім починаються течі.

Вартість

Цінник - ще один привід для самообману. Мовляв, дорого - значить ідеально. Але міфи про моторну оливу і присадки нерідко маскують маркетинговий прийом. Ціна залежить не тільки від властивостей, а й від бренду, пакування та реклами.

Нечаста заміна

А ось твердження, що міняти мастило кожні 15-20 тисяч - зайва трата, особливо небезпечне. Часто це призводить до того, що мастило втрачає свої властивості задовго до наступного ТО. Так народжуються стійкі міфи про заміну оливи, які потім дорого обходяться автовласникам. Тому водієві знадобляться будь-які знання про машину. Дізнайтеся все про симптоми поломки і специфіку обслуговування генератора авто, а також про те, як визначити знос зчеплення.

За дзеркалом вигадок

В'язкість оливи - інструмент, а не універсальна зброя. Для кожного двигуна передбачено конкретний діапазон, якого слід дотримуватися:

  • занадто густе автомасло заважає запуску взимку;
  • занадто рідке мастило не справляється з навантаженням влітку.

Синтетика виправдана в турбованих, високофорсованих і нових моторах. Де точність допусків критична, там її стабільність у температурних коливаннях - порятунок. Але на старих моторах краще дотримуватися перевіреної формули. Розбиваючи міф про масло з молібденом, фахівці галузі стверджують, що ця добавка безпечна для будь-яких моторів (бензинових, дизельних, зі встановленим ГБО, з наддувом і без, з каталізаторами будь-яких типів).

Рекомендується - обережний підхід

Сумісність моторних олив різних виробників можлива, але із застереженнями. Тільки за умови збігу класів, допусків і типу базових основ. В іншому - хімічний конфлікт, результатом якого стає втрата всіх захисних функцій автомастила.

Ціна - не маркер користі. За однією етикеткою може ховатися якісний продукт, а за іншою - просто красива реклама. Істина не в цифрах, а в аналізі та допусках. Тому суперечка про те, присадки в оливі - міф чи реальність, не має універсальної відповіді. Деякі з них корисні, інші - просто наповнювачі, що не впливають на роботу мотора.

Без суєти і домислів

Секрет довгої служби двигуна простий: жодні міфи про оливи не замінять точних даних із сервісної книги. Тільки холодний розрахунок і дотримання інструкцій виробника здатні запобігти передчасному зносу двигуна.

Для тих, хто віддає перевагу якості - інтернет-магазин Bestautoparts пропонує широкий асортимент оригінальних моторних олив. У каталозі легко знайти відповідний варіант автомастила під конкретний двигун.