Що потрібно знати про ШРКШ: ознаки несправності та заміна

Перш ніж вказати на ознаки виходу з ладу ШРКШа, потрібно розшифрувати, що це за запчастина. Вона являє собою шарнір рівних кутових швидкостей, головне завдання якого - передача крутного моменту від коробки до ведучих коліс. При найменшій несправності або природному зносі деталі необхідний ремонт або заміна.

Види ШРКШів

Фахівці класифікують ШРКШ на внутрішні та зовнішні. Місце розміщення першого - корпус КПП. Він відповідає за фіксацію коробки передач і півосі. Зовнішній ШРКШ встановлюється на передньому колесі і з'єднує півосі з маточиною колеса. Коли зламаний зовнішній або внутрішній ШРКШ, ознаки поломки можуть збігатися. За типом конструкції їх розрізняють на: кулькові, трипоїдні, кулачкові та спарені.

Ознаки несправності ШРКШа

Діагностика внутрішнього ШРКШ можлива прямо на місці. Для цього достатньо проїхатися рівною ділянкою без поворотів, але з вибоїнами. Якщо чути хрускіт і стукіт - час міняти ШРКШ. Щоб діагностувати внутрішній і зовнішній одночасно, підвісьте одне колесо на домкрат і запустіть двигун. Воно має обертатися без зайвих звуків. Якщо це не так - потрібен ремонт або заміна.

Зношений ШРКШ і симптоми несправності:

  • хрускіт при повороті;
  • клацання при рушанні з місця;
  • вібрації на швидкості;
  • пошкодження пильовика і витік мастила.

Краще відвезти машину на СТО, щоб зрозуміти, в чому причина хрускоту, постукування, погіршення функціональності тощо.

Причини поломки: що потрібно знати?

Порваний пильовик, вироблення кульок кочення, проблеми зі шліцьовою частиною, зношення опорного підшипника - головні причини, що знижують продуктивність машини та спричиняють поломку системи рульового управління.

Через що виникають поломки:

  • пошкодження пильовика - потрапляння бруду і пилу;
  • знос через пробіг;
  • порушення герметичності.

Незалежно від того, що стало причиною і які були у ШРКШ ознаки поломки, слід відвезти авто на комплексну діагностику.

Що робити за перших симптомів?

Якщо помітили, що зламався зовнішній або внутрішній ШРКШ, ознаки несправності потрібно усунути. Для початку необхідно візуально оглянути вузол. Для тих, у кого недостатньо знань, краще відразу звернутися в автосервіс. При своєчасному зверненні можна обійтися ремонтом або заміною одного пильовика. Після закінчення експлуатаційного терміну (70-80 000 км) теж бажано здійснити заміну запчастини, щоб поломка не застала зненацька. Одночасно варто перевірити ще раз паливний фільтр в автомобілі. Можливо, його теж час замінити.

Процес заміни: коротко про головне

Характер проблеми визначає ваш алгоритм дій. В окремих випадках достатньо здійснити промивання вузла від старого мастила, заміну пильовика або придбати мастило з ревіталізантом. Якщо деталь стала непридатною і не підлягає відновленню, потрібно міняти ШРКШ комплектом. Рекомендуємо періодично міняти пильовик і набивати корпус шарніра мастилом, щоб не знижувати інтервал заміни. Не варто ігнорувати той факт, що зламався ШРКШ - ознаки і симптоми оберігають вас від зайвих витрат. Аналогічно справа йде і з ременем ГРМ або ланцюгом, про що ви можете дізнатися в іншій нашій статті.

Що стосується вибору ШРКШа, то краще не економити на деталях, а купувати оригінал. Також у нашому інтернет-магазині є якісні аналоги, які не поступаються за функціональністю та зносостійкістю. Тож радимо вчасно звертатися на СТО, адже своєчасне виявлення проблеми ШРКШа допомагає уникнути дорогого ремонту. А надійні автозапчастини з гарантією та швидкою доставкою ви завжди можете купити на сайті BestAuto.